Tuesday 1 October 2013

BAGAIMANA GLA COMPLEX MEMBANTU?

Antara satu cara untuk menstabilkan semula hormon adalah dengan mengamalkan pengambilan GLA Shaklee. Saya yakin anda biasa dengan tentang EPO (Evening Primrose Oil) kan? Untuk pengetahuan anda, EPO begitu digemari oleh kaum wanita adalah disebabkan oleh kandungan GLA di dalamnya, dan anda nak tahu lagi bahawa GLA Shaklee yang diperbuat daripada Borage Oil mempunyai 4x ganda kepekatan GLA berbanding apa yang ada di dalam EPO. Hebat bukan? Thats why pada masa ini, ramai wanita di luar sana yang bertukar ke GLA Shaklee lebih-lebih lagi kerana ianya semujaladi, 100% dijamin selamat digunakan dan yang paling best sebab ianya BERKESAN! Bagaimana kami tahu ianya berkesan? Sebab rata-rata pelanggan yang menggunakan GLA ni dapat mengatasi masalah haid tidak teratur, kurang masalah PMS, cyst mengecut dan yang paling best sehingga ada yang mengandung setelah mengambil Set Kesuburan shaklee... bestkan?





BAGAIMANA GLA COMPLEX MEMBANTU??
Gamma Linolenic Acid (GLA) membantu wanita menghasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti --->> Mukus Serviks Putih Telur (Egg White Cervical Mucus)
Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, dan sangat membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Fallopio, dan ke telur (ovum).

Cecair serviks yang sangat subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa si isteri sedang subur (waktu ovulasi). 
Jika cecair serviks anda tebal, berwarna kecoklatan atau kering, ia boleh menghalang atau mengganggu kesuburan. Ada  sesetengah wanita yang memang sangat kekurangan cairan (kering) dan bermasalah untuk menghasilkan jumlah cecair  serviks yang cukup. Amalan minum banyak air dan pengambilan GLA Complex bakal membantu anda menghasilkan lebih banyak cecair serviks tersebut.

Asid lemak Omega-6 adalah dianggap sebagai asid lemak perlu (EFA), yang bererti bahawa mereka adalah penting untuk kesihatan. EFA tidak boleh dibuat di dalam badan dan oleh itu mesti diperolehi dari makanan yang kita makan atau suplemen. Asid gamma-linolenik (GLA) adalah asid lemak yang penting dalam keluarga Omega-6.
EFA yang diperlukan untuk:
  • fungsi otak
  • pertumbuhan
  • kesihatan tulang
  • merangsang pertumbuhan kulit dan rambut
  • metabolisme
  • proses pembiakan
Kekurangan dalam EFA boleh membawa kepada:
  • masalah pertumbuhan
  • ruam bersisik yang dikenali sebagai dermatitis
  • kemandulan
  • kekurangan keupayaan untuk melawan jangkitan dan menyembuhkan luka.
Sekiranya anda berminat untuk menggunakan produk Shaklee sila hubungi saya melalui;

Siti Khadijah Awih (Id:867607)
Call/Msg/Whatsapp : 013-5611583/013-5706183
Fb Page : Little Ct'z
Email : ctazri83@gmail.com




No comments:

Post a Comment