Tuesday 1 October 2013

Set Kesuburan Shaklee untuk suami isteri


Memiliki anak setelah berkahwin adalah impian semua pasangan suami isteri. Cepat atau lambat itu adalah rezeki masing-masing. Bagi pasangan yang masih belum dikurniakan cahaya mata, pastinya dugaan dalam hidup mereka. .Antara sebab belum disahkan hamil kerana haid isteri yang tidak teratur dan sperma yang lemah.
Di Shaklee dicadangkan beberapa suplemen yang boleh membantu pasangan suami isteri mengatasi masalah kesukaran hamil.

Set Kesuburan untuk Isteri : ESP ,Alfalfa,GLA
Set Kesuburan untuk Suami : Vita-E Complex,Zinc Complex

Bagaimana pengambilan suplemen Shaklee boleh membantu merawat kesuburan ini:


Set Kesuburan Shaklee untuk suami isteri
♥ESP adalah kacang soya yang mengandungi non-gmo yang mana diproses pada kadar suhu rendah.Di proses dengan air bagi mengekalkan sumber semulajadi isoflavones seperti genistein dan daidzen.Setiap 850 dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.
♥Merupakan makanan asas untuk pastikan sel-sel dalam badan sihat dan sempurna.
♥Memastikan sel ovum dalam keadaan sihat bagi persenyawaan.

Merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik(GLA), asid linolenik (LA),minyak bunga matahari dan vitamin E.Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan.Asid Gamma Linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid.
GLA membantu seseorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang berwarna putih telur.Cecair itu akan keluar sewaktu subur, namun tak semua wanita mendapat cecair yang dihasilkan subur. 
Fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan wanita yang membantu sperma dapat berenang ke uterus terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum.Cecair ini membantu sperma terus hidup dalam tiub falopio selama 5 hari. Jadi wanita yang masih belum dikurniakan anak periksalah cecair serviks kalau tebal,kecoklatan,kering itu petanda kurang baik dan boleh menghalang persenyawaan.

♥ Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien dan sumber zat makanan dan klorofil.Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah.Alfalfa mengandungi vitamin A,C dan E serta kalsium,potasium,fosforus dan zat besi.
♥ Membantu dalam mengatasi masalah Keputihan
♥ Dikenali sebagai  kerana bertindak sebagai kacip fatimah dalam membantu dalam hubungan suami isteri.

♥ Mengandungi Vitamin E dan Selenium dengan Esktrak biji anggur dengan protien,lipid,karbohidrat dan polifenol.
♥ Kuasa antioksidan polifenol ini adalah 20 kali lebih baik dari Vitamin E dan 50 kali lebih baik daripada Vitamin C. Minyak biji anggur ini amat berkesan untuk mengatasi masalah kanser serta awet muda, menguatkan sistem imun badan, turunkan paras kolestrol dan halang pembekuan darah beku serta melambatkan penuaan.
Salah satu Phenol yang ditemui dalam biji anggur ialah Oligomoric Proanthi Cyannidin (OPC) ni lebih tulen berbanding kumpulan fitonutrien yang lain. OPC ni memelihara tubuh badan dari penuaan sebelum tiba masanya dan membantu kulit lebih elastik.
Meningkatkan kesuburan dengan mengurangkan radikal bebas yang merosakkan sperma.
Vitamin E dan Selenium membantu meningkatkan kualiti sperma dan memberi kebaikan serta faedah, terutamanya dalam pergerakan sperma
♥Selenium sangat berkuasa mengurangkan pembengkakan prostat dan mengekalkan kesihatan salur darah.

Zink dijumpai paling tinggi di sperma.Zink digunakan untuk kesuburan wanita kerana zink akan melindungi dan melawan bakteria dalam vagina.
Untuk lelaki zink sangat penting bagi proses pembentukan hormon testosterone dan memberikan tenaga untuk sperma lebih aktif menuju ovum.Zink berperanan dalam proses pembentukan genetik iaitu DNA.Membantu mengurangkan pembesaran prostat dan mengurangkan mati pucuk.

Insya Allah dengan gabungan Set Kesuburan Shaklee membantu anda mendapatkan cahaya mata.Oleh itu sebagai Hamba Allah kita haruslah berusaha dan sentiasa berdoa,solat hajat dan banyakkan berzikir. Kita hanya merancang Tuhan yang menentukan.



Sekiranya anda berminat untuk menggunakan produk Shaklee sila hubungi saya melalui;

Siti Khadijah Awih (Id:867607)
Call/Msg/Whatsapp : 013-5611583/013-5706183
Fb Page : Little Ct'z
Email : ctazri83@gmail.com



No comments:

Post a Comment