Thursday 7 November 2013

Hadiahkan yang terbaik untuk anak anda

Salam, entry kali ini saya nak ceritakan supplement untuk si manja pulak..Selain untuk orang dewasa, Shaklee juga menyediakan supplement yang terbaik untuk anak-anda anda. Salah satu daripadanya ialah Mealshake Shaklee.Nak tahu apa itu Mealshake Shaklee?


Hidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga:
•    Sarapan segera yang berkhasiat•    Lazat, sarapan segera yang mampu dibeli•    Hidangan segera untuk para atlet•    Kudapan menarik pada bila-bila masa•    Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan sodium 
Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu. 



Fakta menarik mengenai Mealshake Shaklee:-



Jom kita study sikit pasal khasiat Meal Shakes ni.. :-D 

Shaklee Meal Shakes ni datang dengan perisa french vanilla..(sedap ye)

1- Ada 120 kalori dalam Meal Shake Shaklee ni. Jika kita ‘shake’ dengan susu rendah lemak, kalorinya sekitar 240 kalori. tapi kalau kita campurkan meal shakes dengan ‘whole milk’ kita akan dapat dalam sekitar 330 kalori ye..ermm..faham tak? :-)

2- Meal shakes ni jugak hanya ada 0.5 g lemak , sebelum kita tambah susu...

3- Ada 23gm karbohidrat dalam 1 / 4 cawan Meal shakes ni ye. jd untuk satu bahagian ada 3gm serat. Ada 18gm gula dalam satu hidangan Mealshake. bila kita tambah susu, tahap karbohidrat dan gula akan meningkat ye...

4- Untuk 1 / 4 cawan campuran Mealshake pulak ada 7gm protein. tapi lepas kita campur dengan susu, kandungan protein akan meningkat secara mendadak. kadang2 akan berlebih..tengok pada jenis susu yg kita tambah ye..tgk kat susu tu protein nya bnyak mana..

5- Mcm yg kita tahu,dalam Meal shakes ni ada 12 vitamin penting. jd untuk 1 hidangan, kita akan dapat 25 peratus vitamin A, 30 peratus vitamin B6, 20 peratus vitamin B12, 30 peratus vitamin C, 10 peratus vitamin D, 35 peratus vitamin E, 30 peratus daripada thiamin, 10 peratus riboflavin, 35 peratus niacin, 35 peratus folat, biotin 35 peratus dan 30 peratus asid pantotenat..(banyakkan? :-)

6- Termasuk jugak dgn 11 mineral penting yang ada dalam campuran Meal shakes ni... dalam 1 hidangan,kita akan dapat 20 peratus kalsium, 35 peratus daripada besi, 15 peratus daripada fosforus, 25 peratus daripada magnesium, 30 peratus zinc, 35 peratus daripada selenium, 35 peratus copper, 35 peratus manganese dan 35 peratus molibdenum. 1 bahagian lain juga ada 80mg natrium dan 275mg kalium. 

Oklah..kalau ibu2 rasa nak mencuba Mealshake ini jangan segan silu utk sms/watsap/emel ya seperti maklumat yang dibawah.


  
Sekiranya anda berminat untuk menggunakan produk Shaklee/konsultasi/menjana pendapatan bersama Shaklee sila hubungi saya melalui;

Siti Khadijah Awih (Id:867607)-Pengedar Sah Shaklee di Miri, Sarawak.
Call/Msg/Whatsapp : 013-5611583/013-5706183
Fb Page : Little Ct'z
♥COD adalah di sekitar Miri dan kawasan yang berdekatan dengannya.
Email : ctazri83@gmail.com

No comments:

Post a Comment