Thursday 21 November 2013

KHASIAT VITAMIN SHAKLEE UNTUK BREASTFEEDING



Vitamin 1 : ESP 
ESP merupakan milk & energy booster yang sedang hangat sekarang. Kandungan utamanya ialah protein. Seperti yang kita tahu, komponen utama susu ibu selepas air ialah protein dan ibu yang menyusu memerlukan kandungan protein yang lebih berbanding wanita yang tidak menyusu. 
ESP juga membuatkan badan kita lebih bertenaga dan tidak cepat letih kerana ianya bersifat glisemik rendah. Makanan yang bersifat glisemik rendah akan membuatkan badan kita melepaskan tenaga secara perlahan. Amat sesuai buat ibu yang cepat letih.
 

Vitamin 2: Vitalea 
Vitalea ialah multivitamin yang mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan tubuh. Dengan gaya hidup kita sekarang yang sibuk, kadang-kadang makan pun tak terjaga apatah lagi nak pastikan badan kita terima semua vitamin yang diperlukan oleh badan melalui pemakanan kita. Bila badan kurang nutrisi, macam mana nak berfungsi dengan baik kan. 

Vitamin 3: Alfalfa 
Milk booster yang hebat. Bertindak juga sebagai kacip fatimah untuk hubungan suami isteri serta menghilangkan keputihan 

Vitamin 4: B Complex 
B is for beauty, boost energy, menghilangkan stress dan melambatkan proses penuaan. Stress akan memberi kesan kepada pengeluaran susu. B Complex membantu fungsi neurotransmitter dan juga aktiviti mengurangkan depresi di dalam badan. 

Vitamin 5: Vitamin C 
Untuk meningkatkan sistem pertahanan badan ibu dan dari mudah diserang penyakit. Jika ibu sihat, penyusuan dapat dibuat tanpa sebarang masalah. Vitamin C juga dapat menyembuhkan luka dengan cepat. Kadangkala selalu terjadi puting payudara luka ketika penyusuan. 

Vitamin 6: Ostematrix 
Ostematrix atau Kalsium sangat penting untuk pembentukan tulang dan gigi. Kalsium sangat penting kepada wanita selepas bersalin walaupun anda tidak breastfeed kerana kalsium dari badan ibu banyak diserap untuk perkembangan fetus semasa ibu mengandung. Oleh itu, amat penting untuk pastikan keperluan kalsium kita mencukupi untuk membantu tulang kita 'recover' selepas tempoh kehamilan. 
Ostematrix juga membantu menghilangkan lenguh-lenguh badan dan membanyakkan susu semasa haid / period.
 


Sekiranya anda berminat untuk menggunakan produk Shaklee/konsultasi/menjana pendapatan bersama Shaklee sila hubungi saya melalui;

Siti Khadijah Awih (Id:867607)-Pengedar Sah Shaklee di Miri, Sarawak.
Call/Msg/Whatsapp : 013-5611583/013-5706183
Fb Page : Little Ct'z
♥COD adalah di sekitar Miri dan kawasan yang berdekatan dengannya.
Email : ctazri83@gmail.com



No comments:

Post a Comment