Tuesday 26 November 2013

Jum Detoks bersama Herb-lax Shaklee

Herb-lax sangat glamour di kalangan orang yang ingin kawal & kurangkan berat badan.Oleh itu permintaan terhadap Herb-lax makin meningkat.



Siapa herb-lax ni ?

v  Herbalax adalah suplemen yang berfungsi untuk menCUCI usus.
v  Bahasa mudahnya adalah julap.
v  Ia tergolong dalam kategori julap yang lembut dan sesuai untuk kegunaan sekali sekala bagi meyingkirkan toksin dari usus.
v  Ia juga membantu usus kita lebih aktif untuk gerakan peristalsis. Peristalsis adalah pergerakan kembang kuncup otot secara beritma untuk menolak makanan sepanjang salur pencernaan. Gerakan peristalsis yang baik membantu proses perkumuhan kita berjalan dengan lebih lancar.

Siapa yang digalakkan untuk mengamalkan Herbalax ? 

Ia sesuai diambil oleh setiap individu tetapi kepada mereka yang mengandung,Izan galakkan untuk dapatkan nasihat daripada doktor dulu.

Golongan berikut amat digalakkan untuk mengamalkan herbalax :

v  pengamal tegar ubat tahan sakit.
v  mereka yang ada masalah pembuangan@perkumuhan kurang lancar@sembelit, 
v  mereka yang banyak jerawat, 
v  pesakit gout
v  mereka yang ingin membersihkan usus terutama sekali mereka yang baru berjinak2 dengan suplemen.

Berapa banyak perlu diambil ?

Memadai 3-4biji seminggu sekali.  Adalah digalakkan ambil pada waktu malam dan minum sekurang2nya 1 liter air sebelum  tidur.. Anggaran tindakbalasnya adalah antara 6-8jam selepas itu. Kesan adalah berbeza bagi setiap individu. Kita takkan menghadapi masalah cirit dan sebagainya. Namanya pun julap lembut kan? 

Biasanya, bila badan dah buat proses detoksifikasi, usus akan menjadi lebih bersih dan sihat. Penyerapan suplemen akan lebih cepat dan dan berkesan.Seperti yang kita tahu, perut adalah rumah penyakit. Usus pula bolehlah dianggap sebagai bilik dalam rumah penyakit ini. Bila usus sihat, penyakit tak dapatlah nak berumahtangga di sini.Yang tinggal hanyalah rumah yang bersih dan pengambilan suplemen pasti mengindahkan lagi rumah anda ini.



Info penting berkenaan Herbalax

Ù Ibu hamil adalah dilarang menggunakan herbalax yea.

Kenapa Herb-Lax tidak boleh untuk ibu hamil??

Herb-Lax dikategorikan sebagai herba dan pengambilan herba akan meningkatkan suhu badan ibu tersebut. Sekaligus meningkatkan risiko keguguran. Selain herb-lax, alfalfa juga dilarang.

Jadi bagaimana ibu hamil yang mengalami masalah pelawasan??**



Supplement yang boleh diambil adalah OsteMatrix yang dilengkapi dengan calcium dan magnesium. Pil kalsium (yang hanya mengandungi kalsium sahaja) akan menyebabkan masalah sembelit, oleh itu magnesium amat diperlukan untuk melancarkan proses perkumuhan. Saya memang suka sangat dengan OsteMatrix. Selain itu, pengambilan B-complex juga sangat membantu pada peringkat trimester pertama kehamilan.


Sekiranya anda berminat untuk menggunakan produk Shaklee/konsultasi/menjana pendapatan bersama Shaklee sila hubungi saya melalui;

Siti Khadijah Awih (Id:867607)-Pengedar Sah Shaklee di Miri, Sarawak.
Call/Msg/Whatsapp : 013-5611583/013-5706183
Fb Page : Little Ct'z
♥COD adalah di sekitar Miri dan kawasan yang berdekatan dengannya.
Email : ctazri83@gmail.com


No comments:

Post a Comment