Friday 31 October 2014

PENGALAMAN MELAHIRKAN MOHD KHALISH MIKHAIL

GAMBAR PERTAMA BERSAMA MAMA


Pengalaman melahirkan Khalish adalah sesuatu yang tak mungkin saya akan lupakan. Due date untuk melahirkan Khalish sepatutnya 13 Mac 2013.

12 Mac 2014
  • Pagi itu saya bangun seperti biasa, saya dah ambil cuti awal disebabkan dah tak sabar nak melahirkan Khalish.  Hehe..
  • Tiba-tiba saya rasakan katil saya basah semacam, rupa-rupanya air ketuban saya dah pecah. Kebetulan pagi itu, my hubby nak menghadiri meeting di office. Terpaksalah dia batalkan dan terus hantar saya ke Miri City Medical Centre (MCMC). Sewaktu dalam perjalanan , sempat juga saya hubungi mak sebab saya memang takut tak tahu nak buat apa.
  • Setibanya di MCMC, saya dan suami terus report tingkat 3 kalau tak silap. Saya dimasukkan di wad. Doktor memeriksa laluan, tetapi laluan memang ambil masa yang lama buka.
  • Doktor nasihatkan saya untuk melahirkan anak dengan cara pembedahan. Waktu itu, Allah saja yang tahu apa perasaan saya. Saya ni jenis yang penakut dengan jarum dan yang sewaktu dengannya. Tetapi demi anak yang berada di dalam kandungan, saya mesti kuat dan hadapi semua dengan tenang.
  • Apabila saya diusung ke bilik pembedahan, saya lihat wajah mak, bapak dan suami saya begitu risau. Saya pun risau juga tapi demi anak, saya mesti kuatkan hati dan tabah.
  • Terasa sangat sakit apabila doctor mencucuk bius. Saya percaya kan doctor dan Allah akan memberikan yang terbaik untuk saya. Apabila pembedahan dilakukan, saya memang tak rasa apa-apa, yang saya tahu doctor tengah bedah perut saya.
  • Alhamdulillah, tepat pukul 3.20 petang lahirkan baby Khalish yang memberi sejuta kegembiraan dalam hidup kami.

Saya nak berterima kasih kepada doktor, suami dan ibu saya sebab mereka yang bersama-sama saya melalui semua proses kelahiran Khalish.

Saya juga mendoakan agar baby Mohd Khalish Mikhail akan menjadi anak yang soleh, berjaya di dunia dan di akhirat. Mama & Papa sayang Khalish.


PENGEDAR SHAKLEE MIRI SITI KHADIJAH SID NO 867607
DAY 1-MOHD KHALISH MIKHAIL BIN MOHD AZRI SHAHRIMAN

No comments:

Post a Comment