Sunday 26 October 2014

When i sad i will..

Sebenarnya saya seorang yang jarang nak bersedih atas sebab-sebab yang kecil. Tapi saya tak akan dapat menahan perasaan sedih saya sekiranya ada orang yang sakitkan hati saya tetapi saya tak dapat nak luahkan atau nak balas balik (terpulang pada keadaan).

Jika saya bersedih, orang pertama yang saya akan kongsi rasa kesedihan itu adapah suami saya merangkap my best friend.

Bagi saya, selain mak saya suami saya adalah tempat yang terbaik untuk saya luahkan atau kongsi segala kesedihan saya. Ini kerana dia sentiasa sabar dan mendengar segala luahan saya walaupun kadang-kadang apa yang saya luahkan tak masuk akal atau macam budak-budak.

Saya juga akan mendekatkan lagi diri saya dengan Allah. Saya tahu saya belin lagi menjadi muslimah yang sempurna tetapi dengan mendekatkan diri dengan Allah, saya berasa lebih tenang dan damai.

Apabila saya sedih juga saya juga akan menenangkan diri saya dengan menonton cerita korea atau menonton Runningman.

Saya juga akan mengalih rasa sedih saya dengan menumpu perhatian terhadap bisnes Shaklee saya. Saya selalu mengimpikan suatu hari nanti saya akan sukses dalam hidup saya. Dengan itu, saya mesti berfikiran positif.                      

Ini adalah cara saya menghadapi saya kesedihan saya.anda pula bagaimana??


No comments:

Post a Comment