Thursday 9 October 2014

JIKA SAYA TIDAK AMBIL ALFALFA: SUSU KURANG? MASALAH DALAMAN WANITA?

Susu kurang? Nak tahu tip tambah susu? Jom baca entri ini sehingga habis.


Bagi ibu yang menyusu badan, kurang pengeluaran susu adalah satu dilema yang besar dalam kehidupan seharian. Kesian melihat anak yang sering berasa lapar kerana pada fasa baru kelahiran bayi, susu adalah satu-satunya makanan yang boleh mengenyangkan mereka.

Usah terlalu awal mengambil keputusan untuk memberikan bayi anda susu formula. Kaji dulu apa sebab dan punca kurangnya susu badan.

Seperti yang kita ketahui Shaklee ada menyediakan gabungan supplemen untuk ibu menyusu meningkatkan lagi pengeluaran susu dan kesihatan ibu itu sendiri. Seperti saya, saya memang mengamalkan Set menyusu Shaklee dan antara supplemen “favourite” saya adalah Alfalfa.


pengedar_shaklee_miri_alfalfashaklee



Apa yang akan terjadi sekiranya saya tidak mengambil Alfalfa? Ini adalah berdasarkan pengalaman saya sendiri:

1. SUSU BADAN MENJADI KURANG

Menurut pengalaman saya sendiri, sekiranya saya terlupa mengambil Alfalfa pada masa-masa tertentu kerana terlalu sibuk dengan urusan harian, saya dapati pengeluaran susu menjadi kurang. Susu memang ada tapi tidaklah meriah seperti saya mengambil Alfalfa. Bukan kerana saya bergantung dengan Alfalfa sahaja. Tetapi tidak salah sekiranya saya mengambil supplemen untuk membantu pengeluaran susu dengan cepat kerana Alfalfa membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium . ianya turut membantu       memekatkan dan menjadi susu lebih lemak berkrim. Dan semunya adalah dengan izin Allah.

2. MASALAH DALAMAN WANITA

Kadang-kadang akibat terlalu penat dengan rutin harian, saya akan mengalami keputihan. Tapi semenjak mengamalkan Alfalfa keputihan saya jarang ada. Ia juga melancarkan kitaran haid. Ini kerana Alfalfa juga mengandungi “phytoestrogens” yang juga menyebabkan ia mempunyai fungsi seperti “kacip Fatimah”.

Menarik bukan? Saya juga mencubanya, anda bila lagi? Memiliki ALFALFA ini sangat berbaloi dengan harga, kualiti dan kuanti nya sekali. Jangan lepaskan peluang untuk memilikinya SEKARANG!

Sekiranya anda berminat untuk menggunakan produk Shaklee/konsultasi/menjana pendapatan bersama Shaklee sila hubungi saya melalui;

Siti Khadijah Awih (Id:867607)-Pengedar Sah Shaklee di Miri, Sarawak.
Call/Msg/Whatsapp : 013-5611583/013-5706183
Fb Page : Little Ct'z
♥COD adalah di sekitar Miri dan kawasan yang berdekatan dengannya
♥Penghantaran seluruh Malaysia juga disediakan
Email : ctazri83@gmail.com

No comments:

Post a Comment