Thursday 19 December 2013

All u need to know about ESP Shaklee

All u need to know about ESP Shaklee. Disebabkan saya adalah pengguna tegar ESP, Soy Isolate Powder Shaklee, saya ingin menerangkan serba sedikit tentang soalan-soalan yang berkait rapat dengan ESP.



Q : adakah ESP menyebabkan saya gemuk? [popular]


A: protein tidak menjadikan kita gemuk malah membantu membentuk tubuh. kurang geleber lebih mantap.pengambilan protein juga dpt mengekang nafsu makan dengan memberi rasa kenyang lebih lama dan menambah tenaga. ESP bagus utk menggantikan snek antara waktu mkn. say no to jajan!

Q : betul ke makan ESP protein ni boleh merosakkan buah pinggang?


A : Sebenarnya protein dari haiwan adalah lebih sukar dihadam dari protein soya. akan tetapi seseorang paling tidak digalakkan mengambil lebih dari 2gram protein utk setiap pounds berat badan setiap hari, lebih- lebih lagi dalam keadaan tak mengambil karbohidrat. (diet protein tinggi adalah amat tidak elok)

Q: ohh kena bancuh ke ESP ni kenapa takde dalam bentuk tablet? malas la nak kacau2 nanti dia jadi ketul2..penattttt  [
popular]

A: Ha okay, sesudu protein itu bila dibancuh dengan setengah gelas air bersamaan dengan menelan 10-15 biji kapsul amino asid. sanggup ke? lagi satu kalau tak nak berketul2 bancuh dengan air suhu bilik sahaja, kacau 3 kali dah larut, rasa dia mcm air soya takde gula..sedappp..breakfast pun settle in 5 minits. healthy pulak tuu.

Q: kenapa dalam hampir setiap set kesihatan dan kecantikan Shaklee mesti ada ESP? *mode tak puas hati*


A : harus lahh. protein itu fungsinya membantu penyerapan nutrient ke dalam tubuh. protein akan mempertingkatkan proses penyembuhan melalui penjanaan sel2 baru sementara supplement lain merawat. vitamin B6 pula membantu penyerapan protein. 

Q : macamana ESP Protein boleh dikaitkan dengan kulit yang cantik dan muda, saya tak paham.


A : Protein kan penting untuk memperbaiki tisu dan sel. Ia juga sangat penting dalam menggantikan sel- sel lama dan mati. otot, rambut, kuku, kulit kita semua dibentuk dari protein. hormon juga adalah pengguna protein yg aktif dalam tubuh kita. tu sebab rambut yang menipis dan kedutan yang banyak di wajah berkait rapat dengan kurangnya protein. jadi bila sel kita terjana kembali dengan cepat, itulah sebab kulit kita pun nampak cantik muda dan glowish..parut jerawat pun cepat hilang.


Q : bagaimana ESP membantu menambahkan pengeluaran susu ibu?


A : BIla diambil bersama Vitalea, Alfalfa, B Complex dan Vitamin C, ESP membantu menyerap semua nutrient ini dengan lebih pantas di samping menyihatkan sel badan untuk menghasilkan lebih banyak susu. Pengambilan ESP mempercepatkan proses ini dan memberi tenaga berlebihan untuk si ibu yang menyusu.


Q : Apa kesan yang awak dah nampak dengan ESP? 
[popular]

A : wah banyak sekali. Sekarang saya tengah menyusukan baby Khalish jd saya rasakan dengan pengambilan ESP bersama set bf yg lain dapat menambah kadar perahan susu ibu saya kepada double dalam masa seminggu sahaja. Sekarang saya berupaya mendapat kulit yang lebih baik, cela di wajah makin pudar, rasa kenyang di waktu pagi, antara waktu makan, dan tenaga tambahan sepanjang hari.


Q : Berapa lama ESP ni tahan ek? 
[popular]

A: kalau nak ambil untuk mendapat khasiat maksima, sebotol boleh bertahan 1 bulan hingga sebulan setengah


Q: Macamana saya boleh dapatkan ESP?

A: cuma call/sms/whatsapp saya di talian 013-5611583/0135706183, awak juga boleh Like Fanpage saya 
Little Ct'z di FB .

Sekiranya anda berminat untuk menggunakan produk Shaklee/konsultasi/menjana pendapatan bersama Shaklee sila hubungi saya melalui;

Siti Khadijah Awih (Id:867607)-Pengedar Sah Shaklee di Miri, Sarawak.
Call/Msg/Whatsapp : 013-5611583/013-5706183
Fb Page : Little Ct'z
♥COD adalah di sekitar Miri dan kawasan yang berdekatan dengannya.
Email : ctazri83@gmail.com


No comments:

Post a Comment