Wednesday 4 December 2013

Tingkatkan IQ dan Minda Anak Anda dengan Omega Guard Shaklee

Sebagai ibu bapa tentu sekali kita mengharapkan yang terbaik dari anak kita. Oleh itu, jika kita mengharapkan anak anak kita untuk buat yang terbaik dalam pelajaran mereka, maka kita juga perlulah memainkan peranan untuk memberi yang terbaik juga untuk mereka. Bukan dengan hanya menyediakan tempat tinggal, pakaian malah kita juga perlu memberikan mereka makanan yang berkhasiat. Makanan yang berkhasiat bukan sahaja untuk memastikan tubuh badan mereka kekal cergas sepanjang hari dalam kelas tetapi juga untuk IQ dan MINDA mereka.



Namun terdapat juga di kalangan kanak-kanak yang menghadapi kesukaran untuk membaca buku. Baru sahaja sekejap membaca, mula letih. Ada juga yang membuat homework sekejap kemudian terus tertidur. Antara penyebabnya ialah kerana mereka kurang stamina dan ianya berpunca daripada kekurangan nutrien dalam badan. Pada usia awal, kanak-kanak memerlukan pelbagai jenis sumber makanan antaranya karbohidrat, lemak, protein, fiber , mineral dan vitamin.

Jika untuk kekuatan tulang dan gigi, kita perlu makan kalsium, manakala untuk kekuatan IQ dan MINDA pula kita perlukan Omega 3 (asid lemak). Omega 3 agak sukar untuk di dapati daripada makanan kerana tidak banyak makanan yang mempunyai asid lemak jenis ini. Antara makanan yang kaya dengan Omega 3 ialah minyak soya, ikan laut dalam, telur ayam dan kekacang. Tetapi sejauh mana pula kita tahu pengambilan makanan tersebut selari dengan dos yang diperlukan oleh badan anak-anak kita? Jalan yang termudah dan berkesan ialah dengan mengambil supplement untuk anak-anak kita.

Supplement yang boleh di berikan kepada anak-anak untuk IQ dan MINDA mereka ialah Omega Guard daripada Shaklee. Kenapa Omega Guard Shaklee berbeza daripada Omega 3 yang berada di pasaran? Jom kita kaji jadual di bawah.



Omega Guard Shaklee mengandungi kandungan EPA dan DHA yang paling banyak bagi setiap hidangan. Jika dilihat pada label pemakanan, kita akan lebih mudah mendapati kandungan DHA terutamanya pada produk susu kanak-kanak. Hal ini kerana kandungan berkenaan amat penting dalam pembentukan otak kanak-kanak.



Mengikut kajian yang dilakukan selama lebih 30 tahun oleh DR. Bruce Holub iaitu Profesor Emeritus of Nutritional Science dari University of Guelph, Canada, DHA dan EPA sangat penting untuk mengoptimakan fungsi saraf otak dan mata (menyumbang kepada tingkat keupayaan belajar dan perkembangan mental) untuk kebolehan berfikir, melihat dan juga mendenganr dengan jelas. Pengambilan DHA dan EPA yang mencukupi juga dapat mengelak dan mengawal penyakit jantung dan juga penyakit-penyakit kronik yang berhubungkait dengan jantung.




Sekiranya anda berminat untuk menggunakan produk Shaklee/konsultasi/menjana pendapatan bersama Shaklee sila hubungi saya melalui;

Siti Khadijah Awih (Id:867607)-Pengedar Sah Shaklee di Miri, Sarawak.
Call/Msg/Whatsapp : 013-5611583/013-5706183
Fb Page : Little Ct'z
♥COD adalah di sekitar Miri dan kawasan yang berdekatan dengannya.

Email : ctazri83@gmail.com


No comments:

Post a Comment