Wednesday 11 December 2013

Tips Mudah Elakkan Osteoporosis Dengan Vitamin Shaklee

Walaupun anda mengambil kalsium harian yang mencukupi tetapi anda tetap mengalami Osteoporosis. Dan sekiranya anda mengambil vitamin Shaklee, anda sangat-sangat kurang berisiko mengalami osteporosis sepanjang hayat anda.

Perggghhhhh, rasa terbakar?

Rilex duluuuu.

Mungkin kebanyakan kita tak menyedari ambil sumber-sumber kalisum yang banyak sahaja tidak mencukupi. Sebenarnya, tubuh kita tidak dapat memproses kalsium pun tanpa agen-agen khas.


Sekiranya agen-agen ini tiada atau sangat-sangat kurang dalam tubuh anda. Tak mustahil anda akan terlantar sakit walaupun sebelum ni anda sangat-sangat jarang jatuh sakit atau masuk hospital kerana KEKURANGAN KALSIUM.

Agen-agen yang membantu tubuh menyerap kalsium dengan jayanya adalah Vitamin D dan Magnesium. Vitamin D sebenarnya SANGAT PENTING DALAM PENYERAPAN KALSIUM DENGAN BERKESAN dengan bantuan magnesium. Oh, magnesium? ya tubuh kita juga memerlukan magnesium. tapi bukanla magnesium yang ambik pada sebatian batu kapur ekkkk. Yang tu lainnnnnn.

Magnesium bukan sekadar menyokong 
Vitamin D menyerap kalsium malahan Magnesium lah yang bertindak menghasilkan kristal-kristal tulang baru dalam tulang.  Ya, macam badan kita juga, dalam kulit kita terdapat banyak lapisan dan sel-sel kulit yang menghasilkan kulit yang anjal dan cantik.

Jadi, untuk kesihatan tulang yang padat dan baik, kita memerlukan pelbagai jenis mineral untuk 
menyokong pembentukan semula tulang dan menjadikan tulang kita lebih sihat dan kuat.

Apabila tulang badan kita sihat dan kuat maka tahap antioxdant tubuh juga meningkat dan 
MENGELAKKAN RISIKO CEPAT TUA. Lihat di sini, VITAMIN DAN MINERAL SALING MEMERLUKAN dalam mencukupkan keperluan tubuh anda untuk mengekalkan kesihatan tubuh yang optimum.

Oleh sebab itu, ada vitamin shaklee yang khusus untuk tulang yang sihat yang mana 
OSTEMEMATRIX SHAKLEE dilengkapkan dengan kalsium, magnesium, vitamin D, boron, zink dan mangenese untuk menyokong keperluan kalsium yang berkesan.


Elakkan tanda-tanda awal Osteoporosis seperti ini:

- Anda kerap mengalami sakit-sakit belakang
- Kanak-kanak dan Remaja hilang ketinggian
- Kerap sakit di bahagian tulanga punggung
- Anda kini sudah bongkok sedikit (akibat tulang jadi kecut)
- Keretakan tulang belakang, pergelangangan tangan dan tulang punggung
- Anda bongkok (spiral curvature)
- Hilang tulang rahan.

Jadi, sebab itu, 
ostematrix shaklee sangat penting dalam membantu tubuh anda menyerap kalsium dengan berkesan, dan mengurangkan kehilangan kalsium dalam tubuh dengan bantuan agen Vitamin D, magenesium, booron, manganese dan zink.


Sekiranya anda berminat untuk menggunakan produk Shaklee/konsultasi/menjana pendapatan bersama Shaklee sila hubungi saya melalui;

Siti Khadijah Awih (Id:867607)-Pengedar Sah Shaklee di Miri, Sarawak.
Call/Msg/Whatsapp : 013-5611583/013-5706183
Fb Page : Little Ct'z
♥COD adalah di sekitar Miri dan kawasan yang berdekatan dengannya.
Email : ctazri83@gmail.com


No comments:

Post a Comment