Friday 13 December 2013

Supplement Penting untuk Kesihatan Lelaki dari Shaklee


Adakah lelaki tak perlu makan vitamin?

Ramai yang ingat bila sebut Shaklee, terus refer kepada vitamin untuk ibu mengandung, untuk pasangan yang ingin cepat hamil atau vitamin untuk kecantikan perempuan semata-mata. ternyata sangkaan anda meleset kerana vitamin Shaklee sesuai untuk di telan oleh semua orang tak kira bangsa, umur, jantina mahupun warna kulit. 

Sepertimana yang kita ketahui, lelaki merupakan insan hebat yang dipilih oleh Allah SWT untuk menjadi khalifah di muka bumi ini. Lelaki mempunyai peranan masing-masing dalam masyarakat mahupun keluarga. Sebagai ketua keluarga, lelaki memainkan peranan utama memberi nafkah pada isteri dan anak-anak.

Oleh itu, adalah amat penting bagi seorang lelaki menjaga kesihatannya dalam memastikan dia sihat dan mampu untuk memikul tanggungjawab seharian.

Bagi lelaki yang mementingkan kesihatan, atau para isteri yang inginkan pasangannya sihat sentiasa, pastikan anda membekalkan tubuh dengan nutrisi yang lengkap dan mencukupi agar sel-sel dalam tubuhnya sentiasa segar dan sihat. Adakah lelaki memang sentiasa sihat? Tahukah bagaimana cara nak tahu lelaki betul-betul sihat? Sila rujuk entri terdahulu Klik Sini..



Elemen yang memusnahkan sel yang sihat iaitu radikal bebas kini makin menggandakan ketumpatannya dalam tubuh kita. Lebih-lebih lagi lelaki, kerana:-

– Menghadapi stress.
– Merokok atau berkawan dengan mereka yang menghisap rokok (perokok sekunder).
– Banyak berada di luar (pencemaran udara).
– Banyak mengikuti aktiviti fizikal seperti berjogging, berbasikal.
– Dan lain-lain

Perkara ini menjadikan radikal bebas semakin banyak dan antioksidan yang dihasilkan secara semulajadi tidak dapat menanganinya lagi.

Antara kesan2 yang disebabkan oleh radikal bebas dan kekurangan antioksidan:-

– Penuaan sebelum masa
– Imuniti badan yang lemah
– Risiko mendapat kanser
– Masalah otot
– Banyak lagi

Kesan radikal bebas berkait rapat dengan penuaan (Penuaan bukan berusia sebaliknya proses tubuh menjadi ‘buruk’). Jadi kesan penuaan lebih jelas pada mereka yang tinggi radikal bebas dalam tubuhnya.

Maka penting sangat untuk lelaki mengambil vitamin, dan jelasnya vitamin Shaklee yang terbaik kerana diperbuat dari bahan semulajadi dan ia menjalani ujian klinikal!

Antara vitamin Shaklee untuk lelaki yang dicadangkan:

– Omega Guard
– Vita E
- CoQ10
- Zinc Complex

Bagaimana pula untuk lelaki yang sukar telan pil?

Tentunya pilihan yang tepat adalah Vivix!

Sekiranya anda berminat untuk menggunakan produk Shaklee/konsultasi/menjana pendapatan bersama Shaklee sila hubungi saya melalui;

Siti Khadijah Awih (Id:867607)-Pengedar Sah Shaklee di Miri, Sarawak.
Call/Msg/Whatsapp : 013-5611583/013-5706183
Fb Page : Little Ct'z
♥COD adalah di sekitar Miri dan kawasan yang berdekatan dengannya.
Email : ctazri83@gmail.com



No comments:

Post a Comment