Friday 13 December 2013

Nutrien Penting khusus untuk kesihatan optimum lelaki.


1.   Polifenal tumbuhan

Kajian telah menunjukkan bahawa polifenol dapat membantu mengurangkan risiko penyakit berkaitan umur seperti penyakit cardiovascular dan lain-lain “penyakit radang” seperti Artritis, kencing manis dan penyakit Alzhemer. Dalam kajian makmal, polifenol yang diekstrak daripada Muscadine anggur, Polygonum cuspidatum, Ungu lobak dari Eropah Elderberry di dalam Vivix Shaklee telah menggalakkan penuaan yang lebih sihat dan dengan ketara dapat meningkatkan tenaga dalam badan anda.

2.  Vitamin E

Di Malaysia, kadar kemandulan lelaki telah meningkat dripada 15% kepada 30% dalam tempoh 5 tahun lepas. Vitamin E ini terbukti bermanfaat untuk rawatan kemandulan lelaki dan juga mengurangkan risiko kanser prostat. Selain itu, elemen antioksidan dalam Vitamin E dapat melindungi tubuh daripada penyakit jantung, kanser dan seterusnya menggalak kesihatan lelaki yang lebih optimum.

3.  CoQ10 dan Minyak Ikan Omega

Suplemen CoQ10 dan minyak ikan Omega menyediakan otot jantung dengan nutrient untuk berfungsi dengan sihat. CoQ10 berfungsi dengan meningkatkan pengeluaran tenaga di dalam jantung. Apabila jantung mendapat lebih banyak tenaga ia akan berfungsi dengan lebih baik. Minyak ikan Omega memainkan peranan penting dalam meningkatkan aliran darah dan mengekalkan tisu jantung dari saluran darah fleksibel yang bermanfaat terutamanya bagi individu yang mempunyai sejarah penyakit kardiovaskular atau dengan kadar kolestrol tinggi.

4.  Zink


Zink merupakan mineral penting untuk fungsi normal sistem pembiakan lelaki. Secara amnya, lelaki yang tidak subur cenderung untuk mempunyai tahap zink rendah. Oleh itu, zink memainkan peranan yang penting dalam kesuburan dnegan meningkatkan jumlah dan motility sperma di samping mengurangkan risiko mati pucuk dan pembesaran prostat.

Sekiranya anda berminat untuk menggunakan produk Shaklee/konsultasi/menjana pendapatan bersama Shaklee sila hubungi saya melalui;

Siti Khadijah Awih (Id:867607)-Pengedar Sah Shaklee di Miri, Sarawak.
Call/Msg/Whatsapp : 013-5611583/013-5706183
Fb Page : Little Ct'z
♥COD adalah di sekitar Miri dan kawasan yang berdekatan dengannya.
Email : ctazri83@gmail.com



No comments:

Post a Comment