Friday 27 December 2013

JENIS-JENIS DIET






Assalammualaikum..entry kali ini saya nak kongsikan beberapa jenis diet yang selalu diamalkan oleh orang yang ingin kuruskan badan.
Diantaranya adalah diet rendah kalori,lemak,crash diet,south beach diet,3days diet,cabbage soup diet,low carb diet mcm atkins diet.
Apakah maksud diet-diet di atas?
1.Diet rendah kalori dan lemak-paling byk diamalkan..dan memang kita sudah sinonim dengan kalori-kalori nih.biasanya diet nih mengutamakan menu rebus,panggang,celur dan mentah seperti ulam. tetapi tidak pula terlalu menghadkan pengambilan manis seperti jus buah yg sedia di packing.
2.Crash diet-diet agak membahayakan kesihatan tubuh badan.sesetengahnya menghadkan pengambilan makanan tanpa mengira khasiat nya pada tubuh..biasanya untuk mengurangkan berat badan dengan cepat.terdapat kesan sampingan seperti kesan terhadap buah pinggang dan kesan yo-yo dieting.
3.south beach diet-diet yg diilhamkan oleh Dr Agatston.mempunyai 3 fasa yg di reka untuk menurunkan berat badan.untuk keterangan lanjut boleh layari southbeachdiet.com
4.3days diet-diet ini cuma ambil masa 3 hari..tetapi tidak meyakinkan berapa jumlah berat yang akan turun..hanya untuk jangka masa pendek. pengamal diet ini perlu mengikut menu diet yg telah ditetapkan….terdapat kesan yo-yo dieting.
5.Cabbage soup diet-diet nih menggunakan sup kobis sebagai menu utama setiap hari di samping makanan lain..resepi sup kobis ini perlu diikut seperti yg telah ditetapkan..
6.Low carb diet,atkins dietdiet ini menghadkan pengambilan jumlah karbohidrat dlam menu seharian.mengutamakan pengambilan sayur dan protien..dalam atkins terdapat 4 fasa diet yg unik.

Sekiranya anda berminat untuk menggunakan produk Shaklee/konsultasi/menjana pendapatan bersama Shaklee sila hubungi saya melalui;

♥Siti Khadijah Awih (Id:867607)-Pengedar Sah Shaklee di Miri, Sarawak.
♥Call/Msg/Whatsapp : 013-5611583/013-5706183
♥Fb Page : Little Ct'z
♥COD adalah di sekitar Miri dan kawasan yang berdekatan dengannya.
♥Email : ctazri83@gmail.com


No comments:

Post a Comment