Tuesday 10 December 2013

Kepentingan Kalsium Untuk Ibu Menyusu

Kalsium amat penting kepada ibu yang menyusu dalam meyalurkan kalsium yang bermutu pada anak yang menyusu dan juga mengelakkan kekurangan kalsium dalam tubuh kerana 99% tubuh kita terdiri daripada kalsium. Rambut, kuku, tulang, gigi, dan hanya 1% sahaja kalsium dalam darah.

Salah satu tips bagi membanyakkan susu juga adalah mengambil makanan yang kaya dengan kalsium dan juga supplement kalsium sebagai pelengkap keperluan kalsium bagi ibu menyusu iaitu 1,200gm setiap hari.


Ostematrix Shaklee menyediakan 1000mg kalsium bersamaan 250mg kalsium dalam setiap kapsul.





Perhatikan situasi ini:


Sebahagian ibu menyusu mengalami masalah "SUSU BERKURANG" ketika waktu haid. Sebagai contoh hari-hari biasa Ibu dapat mengumpul stok susu ibu sebanyak 30oz sehari tetapi semasa waktu haid Ibu hanya dapat stok susu ibu sebanyak 15-20oz sahaja sehari.


Bagi ibu menyusu juga kalsium sangat membantu dalam mengurangkan masalah"SUSU KURANG" yang begitu ketara ketika haid. Kerana sewaktu haid, paras kalsium menurun dan turut menggangu bekalan susu anda. dan di waktu-waktu kecemasan begini stok-stok susu ibu sedia ada dapat menampung keperluan bayi anda.





Selain itu, makanan yang kaya kalsium dan diseimbangkan pula dengan pengambilan OSTEMATRIX SHAKLEE yang turut mengandungi 400mg magnesium dan 400IU vitamin D membantu menyerap kalsium dengan lebih berkesan.

Dan juga kehadiran magnesium dan vitamin D yang mencukupi dalam tubuh dapat mengelakkan masalah terlebih kalsium dan menyebabkan pengumpulan batu karang dalam ginjal.

Sekiranya anda berminat untuk menggunakan produk Shaklee/konsultasi/menjana pendapatan bersama Shaklee sila hubungi saya melalui;

Siti Khadijah Awih (Id:867607)-Pengedar Sah Shaklee di Miri, Sarawak.
Call/Msg/Whatsapp : 013-5611583/013-5706183
Fb Page : Little Ct'z
♥COD adalah di sekitar Miri dan kawasan yang berdekatan dengannya.
Email : ctazri83@gmail.com

No comments:

Post a Comment