Sunday 22 December 2013

day 15: something you miss
selamat berhujung minggu semua….

Apa yang paling saya rindukan? I miss my childhood..


Saya dilahirkan dalam keluarga yang sangat rapat. Saya ada 4 adik beradik dan guess wut?? Semuanya perempuan. Memang tak dinafikan ada masa kami berempat akan bergaduh or berebut mainan.

Saya dan adik saya yang kedua tidak jauh beza umur hanya 2 tahun. Manakala adik saya yang ketiga pulak 4 tahun dan yang bongsu 7 tahun. Tapi kami sering berkongsi masalah dan boleh dikatankan kami berempat tak akan biarkan org luar untuk membuli kami. Seorang ada masalah yang lain pun akan turut masuk campur untuk selesaikan.

Pernah sewaktu di Politeknik Kuching, saya,dan dua orang adik saya belajar di dalam Diploma Akauntasi dan hanya 1-2 semester sahaja yang menjadi perbezaan kami. So, we are the Famous Awih’s daughter di kalangan pensyarah.

Sewaktu our childhood, kami tidak bergaul dengan jiran-jiran. Kami berempat hanya bermain sesama sendiri. Mungkin kerana mak dan bapa kami telah menyediakan segala nya dengan sebaik mungkin untuk kami.

Yang paling saya tak akan lupakan bila kami meniru gaya kumpulan Elite dan mengikut rentak tarian lagu Tamparan Wanita. Can u imagine, 4 of us memang hafal abis step tarian utk lagu itu..haha..dan yang jadi mangsa adik bongsu, selalu kena marah bila salah step..


How I miss that moment. Sekarang masing-masing sudah bekerluarga kecuali yang bongsu. Tapi kami juga sering menghabiskan masa bersama keluarga kami bila ada masa terluang. 2 orang adik saya sekarang berada di Kuching manakala saya dan si bongsu stay kat Miri.

Even though ada masa kita akan bergaduh, tetapi thru all this years susah senang, menangis ketawa we still get along together bak kata pepatah, air dicincang tak akan putus..

Sekiranya anda berminat untuk menggunakan produk Shaklee/konsultasi/menjana pendapatan bersama Shaklee sila hubungi saya melalui;

Siti Khadijah Awih (Id:867607)-Pengedar Sah Shaklee di Miri, Sarawak.
Call/Msg/Whatsapp : 013-5611583/013-5706183
Fb Page : Little Ct'z
♥COD adalah di sekitar Miri dan kawasan yang berdekatan dengannya.
Email : ctazri83@gmail.com





No comments:

Post a Comment